14 Julai 2009

Short-Movie (Trial) Shooting

Tarikh: 12 Julai 2009
Tempat: Nexus Resort Karambunai
Jururakam/Jurugambar/Krew/Artis yang terlibat: Lynch Chian, Jass, Cafu Toy, Felix Agus, C.T Goh, Ben James, Lydia Larius, Willikona Kung, Kolou Tan dan Lin Chung

Bertempat di sebuah hotel dan pusat peranginan yang dikenali di seluruh Malaysia dan tidak keterlaluan jika dikatakan dikenali di 'mata dunia', Nexus Resort Karambunai menjadi pilihan warga D'Sulap Entertainment untuk menjalankan sesi penggambaran percubaan ataupun 'trial shoot-out'. Walaupun tidak dirancang dengan teliti dari awal dan kelihatan seperti 'suka-suka' sahaja, namun sesi penggambaran ini menjadi platform kepada warga D'Sulap Entertainment untuk mengasah kemahiran masing-masing dalam bidang lakonan, rakaman, suntingan mahupun fotografi. Bergembira sambil belajar itulah motif sebenar pada kali ini. Cerita-cerita pendek yang telah dirakam pada hari tersebut akan ditayangkan di Youtube mengikut kesesuaian pada masa terdekat ini. Berikut merupakan serba sedikit gambar yang telah diambil pada hari tersebut...check it out! (*klik pada gambar untuk imej lebih besar)






















Kita sebagai rakyat Malaysia khususnya penduduk negeri Sabah harus berbangga kerana memiliki pusat peranginan berbintang 5 yang terkenal di peringkat dunia. Keindahan dan keunikan pusat peranginan Nexus, Karambunai ini sememangnya tidak dapat dipertikaikan lagi dan ianya telah merangkul beberapa anugerah pusat peranginan antarabangsa. Apa yang menyedihkan, pihak yang sepatutnya tidak mempromosikan tempat-tempat pelancongan dan menarik di negeri ini ke satu tahap yang lebih tinggi dan efektif agar tempat-tempat ini lebih dikenali di serata Malaysia mahupun dunia. Layari http://www.nexusresort.com/ untuk keterangan lanjut.

Tiada ulasan: